tisdag 7 december 2010

Sprakande lunch


"Brandmannen" Jens


Vilken lyxarbetsdag jag har haft idag:) Vid lunchtid kom Christer ifrån Transportmaterial (en mycket kunnig och charmerande man) och hämtade upp pappa, Börje, Jens och mig utanför kontoret. Sedan väntade julbord på Novotel (konferenshotell vid Klippan/hamnen) tillsammans med ytterligare två trevliga Transportmaterialkillar - Leif och Reine.

Sill på längden och tvären, löjromsägg, skaldjur (ovanlig, men mycket uppskattad, julbordsöverraskning), skinka med senap, köttbullar med rödbetssallad och julgotta i mass. Detta tillsammans med ett glas vitt, bubbelvatten och en stor kopp kaffe kan inte beskrivas annat än delikat:) En lyxlunch helt klart!

Stämningen vid bordet var på topp med pappa och Christer i spetsen. (De drog den ena roligare branschanekdoten efter den andra.) Själv bidrog jag kanske inte så mycket till snacket men, man kan lugnt säga, att jag hettade upp stämningen... Utan vetskap lade jag min servett över värmeljuset och lyckades med konststycket att skapa en liten fin julbrasa på vårt bord! Jag och Reine satt som förstelnade men Jens ryckte rappt ut - slängde servetten på golvet och gav den några rejäla stamp. Jisses, vad fort eld sprider sig! Hade inte Jens varit på alerten hade halva bordet garanterat brunnit upp före jag hunnit reagera. Heroisk insats Jensa!

Tack till samtliga för en förnämlig lunch! Nu väntar pump på Almedal! Gott att man laddat upp ordenligt med rejält matintag och även lite värmande innanför västen;) Är jag inte stark idag måste det var något fel!!!


Varma kramar/ Beckis

2 kommentarer:

  1. GUD!!! va det e roligt o läsa din blogg!! det händer alltid något!! du e så rolig underbara Becka!!!hoppas din fina lilla familj mår bra!!! hoppas vi ses snart!!! massa kärlek Gittan <3 =)

    SvaraRadera
  2. ÄlsklingsFaster!
    Saknar dig massor, hoppas vi kan mysa snart!
    Kärlek

    SvaraRadera