tisdag 6 september 2011

Nahla Noelle


Förenade för alltid


Nahla Noelle


Så efterlängtad. Gränslöst älskad. Nu är hon äntligen här, vår dotter & Estelles lillasyster - Nahla Noelle. Hon föddes 2:e september (lovar att bespara er merparten av förlossningsdetaljerna - tro mig, you don't wanna know - men bjuder på några highlights nedan), väger 3595 g, mäter 54 cm, luktar gudagott och har sammetslen hud (som först var blå och nu är aningen gul), väldigt "malliga" päron samt världens sötaste storasyster. Hon är fullkomlig.






Efter 2 dygn med "förvärkar from Hell" åkte vi in till Östra tidigt i fredags morse. Blev omhändertagna av underbara barnmorskan Mette som konstaterade att jag var öppen 5 cm och att förlossningen var i full gång vilket, efter det intensiva kämpandet på hemmaplan, var en högst efterlängtad nyhet. (Hade, på allvar, brutit ihop om jag blivit hemsänd.) Därefter följer 5-6 h av lustgas (vilken, till en början, var "räddaren i nöden" men, längre in i förlossningen, inte hjälpte ett skit), ryggbedövning, värkstimulerande dropp, krystningsvärkar, gråt, smärta och skräck. Önskar jag kunde glorifiera det hela men, jag är ledsen, det går inte - det var hemskt. Mer än hemskt. Nästintill outhärdligt. Men sedan, i samma ögonblick som Noelle föds, händer "det där" obeskrivliga & fullständigt magiska - tårar byts mot skratt, smärta ersätts av välbehag och skräck blir till lycka. Hon är, sedan första sekund, älskad för alltid och (tillsammans med sin syster) viktigast i mitt liv. Obeskrivlig lycka.


Några sekunder gammal


Livets "klipp"!


Det gjorde vi bra:)










Stolt storasyster välkomnar med pussar!


TACK Älskade Micke för att du givit mig livets vackraste gåva - barn. Estelle, Noelle, du och jag. För alltid. Kan inte låta bli att le när jag tänker på framtiden, när Stells och Nellie är tonåringar... Anar att en och annan yngling kommer få det "hett om öronen" när Pappa Michael "skyddar sina små":)

TACK family & friends för pepp, kärlek & lyckönskningar! Fantastiskt med sådant stöd!


Ödmjuk inför livet/ Er Beckis


Ps1 Avslutar med ytterligare några pics på Sötisen! Ds1










Ps2 Är namnet "Nahla" inspirerat av Disney-filmen "Lejonkungen"? Absolut:) Estelle tycker det är grymt att ha en lejonunge i familjen men hade ytterligare några kreativa namnförslag - "Skruttunge" alternativt "DumKnut" (tror i och för sig hon menade "Dumsnut"). Älskade, tokhärliga, unge! Ds2

Ps3 Det är något visst med 2:e september:) Förutom familjens nykomling fyller även 2 av mina finaste väninnor - Tess & Svanis (soon to be Reskow) - år! Vilken ljuvlig tjejliga att fira detta datum! Ds3

Ps4 Har även finfina foton ifrån senaste dagarnas familjebesök vilka jag såklart kommer publicera snarast! Ds4

7 kommentarer:

  1. Vilken liten ängel! <3 <3 <3

    SvaraRadera
  2. Så underbart roligt och så fin hon är! Vad fina ni är!!
    Ta hand om er nu. Kramar Carin F

    SvaraRadera
  3. Det första jag gjorde efter dagen landning på Arlanda var att uppdatera mig på denna fullkomligt LJUVLIGA varelse!
    Vi delar er glädje och lycka (trots lite avstånd) och lääängtar efter en redig dejt!
    Massor av kramar till alla 4 <3

    SvaraRadera
  4. Nu har Ebbe 2 "Mini Z:s" att hänga med:)
    Krya, krya, krya! Pussar

    SvaraRadera
  5. Älskade Carin & Nat! Hjärtligt tack! Noelle ser fram emot att ses snart:) Kramar i mass, Beckis
    (Ps Och Carin - grattis på bröllopsdagen 6 sept! Ler alltid när jag tänker tillbaka på ert ljuvliga bröllop! Ds)

    SvaraRadera
  6. Vilken liten sötnos!
    Lanis tyckte det var SÅ coooolt att hon skulle heta Nahla <3
    Massor av pussar och kramar
    NJUUUT!

    SvaraRadera
  7. Lanis, Blondie, Stellsan & Nahla - vilket gäng:)
    Vill höra allt om skolan när vi ses!!! Puss

    SvaraRadera