torsdag 26 april 2012

Hårdepp & dinoskräck


2 fulingar, "Trötter" & "Söter"


Tisdagen var en känslomässig berg- och dalbana... Först startar inte bilen (efter jag gjort ett kort stopp för att hämta upp Estelle hos dagmamman) och jag får snällt kånka hem 2 barn, 1 barnvagn, 1 babyskydd, 1 cykel och ett gäng påsar till fots. Därefter, vid ett obevakat tillfälle, klipper Estelle av sig håret (jo, ni läste dessvärre rätt) och jag får ett psykbryt. Är fullt medveten om att oändligt mycket värre saker kan inträffa och att hår växer ut igen men jag blev ändå förkrossad. Lilldamen själv bryr sig föga om förvandlingen ifrån Guldlock till Gangster utan konstaterar bara lugnt "nu ser jag ut som Olof".

Igår var vi på "Thomas Frisersalong" för att göra det "bästa av situationen". Då Estelle klippt av luggen och, i princip, allt hår uppe på hjässan fanns inget annat alternativ än att även korta resterande hår. Kvar blev en ytterst besynnerlig frisyr med obefintlig lugg, snaggat överhår och uppklippta längder. Jag vet att det är bättre att skratta (än gråta) åt "eländet" men det kommer nog ta ett litet tag... Just nu känns det mest deppigt.

Gårdagen blev, trots inte alltför muntert frisörbesök, ganska så trevlig. Efter frissan begav vi oss till Universeum för att spana in Dinosaurieutställningen, vilket såklart piggade upp. (Att aktivera sig är bästa botemedlet mot depp!) Måste dock erkänna att jag blev ordentligt rädd när Tyrannosaurus-Rex-modellen helt utan förvarning började röra sig. Till Estelles stora förtjusning, hoppade jag minst en halv meter när fulingen skrämde mig. Eftermiddagen avslutades på ett ypperligt sätt - Sh'Bam tillsammans med Helene. Kombinationen Hellan och träning - en sann dunderkur för humöret! Efteråt kände jag mig både gladare, piggare och mer klarsynt. TACK Hjärtat för välbehövlig uppmuntran!

Även shopping muntrar ju, som bekant, upp. Mina senaste inköp (vilka införskaffades i tisdags, före allt "fuckade upp sig") består av en bedårande spetsklänning ifrån MQ, ett par dressade shorts och (tro det eller ej) vardagsskor. Även när jag har bestämt mig för att köpa fotriktiga skor brukar jag komma hem med high heels. Denna gång lyckades jag emellertid "stick to the plan" och ett par schyssta "all around shoes" - bruna skinn Converse - finns nu i min skogarderob.



Livsfarlig


Lillan växlar (pga "tandsprickning") mellan dur...


...och moll


Som tur är - mest dur:) "Titt ut!"


Tisdag & onsdag sammanfattningsvis: Hårdepp, Dinoskräck, Sh'Bam-eufori, Hellan-kärlek & skoshopping. Inte illa;)

Puss/ Beckis

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar