fredag 15 juni 2012

"Puuuh" & "Wiiiha" på samma gång!

Veckan som gått sedan vi kom hem ifrån Cap d'Agde har rusat förbi i "180". Hemmabestyr såsom uppackning, tvätt, städ, handling & matlagning har varvats med barnpassning/lämning/hämtning och träning (mest under nattetid då jag ej hunnit dagtid). Dessutom har hela 4 sociala begivenheter ägt rum: Bästis-BB med Åsa och lunchhäng med henne & "Mumin", Sh'Bam-dejt med Merino (inför fredagens premiär), "catch-up-fika" med Nattis och Sh'Bam-heldag med caféuppladdning, klass och eftersnack. "Puhh" och "wiiiha" på samma gång, dvs smått utmattande men ack så HÄRLIGT!!! En något abrupt övergång ifrån semestern bara;)



Shake it!
(foto: Åsa Eriksson)


Bus med Blondie & Latina
(foto: Åsa Eriksson)


Nå, hur gick då Sh'Bam-premiärpasset? Önskar jag kunde skryta över den "bästa klassen ever" men tyvärr inträffade lite för många missöden:

1/ Det är toppen att ladda/grunda med en ordentlig måltid men FÖR mycket mat (= kyckling, rostad bacon, salsa och risotto samt stor latte på Le Pain Francais) alltför nära inpå klasstart är inget att rekommendera.
2/ Ofrivillig stereoavstänging (vilket var precis vad som inträffade under discofinalen) är inte heller någon hit.
3/ Att åka bil till Hisingen kl 16 på en fredag är, så att säga, inte helbriljant och bilköerna blev, helt klart, ett onödigt stressmoment. Ett tag övervägde vi att byta om i bilen... hahaha, det hade allt varit en skön syn för Gbg-trafikanterna;)
4/ Avslutningsvis varnar jag för "överladdning". No good att "ge så mycket" i första låtarna att man knappt tar sig igenom resterade del av passet... Kanske en smula överdrivet (jag tror inte deltagarna märkte något) men jag kände mig inte helt "fräsch" i kroppen.

Om jag skall vara rättvis - och vare sig raljera eller vara alltför hård mot mig själv - gick det BRA (kanske tom mer än bra) men, trots att det var stenkul att teama med sköningarna Sandy och Merino, ville "den där" verkliga magin inte riktigt infinna sig. Next time! Jag och förtjusande Merino får en ny chans redan på onsdag (Sportlife Partille) och DÅ ni!!!


Önskar Er en skön helg!

Sh'SMACK som Arvikasnubben* säger!/ Beckis


Ps1 Det bör dock tilläggas att jag fullkomligt ÄLSKAR att köra med "proffsiga pärlan Pilot" och "störtsköna senoritan Sandy"! Tuuusen TACK att jag fick dansa & skratta med er, längtar tills nästa gång! Även tack till bästaste Hellan, "Les Mills Pernilla" och alla härliga medlemmar som förgyllde passet med sin närvaro. Ds1

Ps2 Sköna bilder kommer! Då min dator är paj skall jag bara få hem min man (som varit bortrest hela veckan), låna hans dator och ladda upp dem:) Ds2

* Vår nyfunna Sh'Bam-vän Nicke ifrån utbildningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar